Garantier och reklamation

För oss är det viktigt att du blir 100% nöjd. Därför låter vi dig i lugn och ro känna efter om köpet känns bra. Om du inte är helt nöjd får du pengarna tillbaka.

Nöjdhetsgaranti

Vår nöjdhetsgaranti innebär att du..

  • .. får använda dina nya optiska glasögon eller solglasögon med styrka i 3 månader. Är du inte 100% nöjd innan prövotiden löper ut får du pengarna tillbaka. Vill du istället byta till en annan glasögonmodell bistår vi dig gärna med hjälp.
  • .. har öppet köp i 3 månader när du handlar solglasögon. Inom 3 månader kan du byta till en annan produkt eller få pengarna tillbaka, förutsatt att solglasögonen returneras i oskadat, omärkt och oanvänt skick, i originalemballage tillsammans med medföljande tillbehör. Du får dock givetvis öppna din order och prova solglasögonen innan du eventuellt väljer att returnera dem.
  • .. har 3 månaders öppet köp på kontaktlinser, linsvätskor och komfortdroppar. Under den tiden har du full returrätt och kan byta till en annan produkt eller få pengarna tillbaka, förutsatt att varorna returneras i obruten originalförpackning.

Produktgaranti

Vi ger dig två års produktgaranti på samtliga produkter. Produktgarantin avser produktionsfel och omfattar inte skador som uppkommit av normalt slitage, yttre skador, eller på grund av felaktigt bruk.

Reklamation

Skulle din produkt vara trasig vid leverans har du rätt att reklamera den. Du måste reklamera din vara inom skälig tid efter det att du märkt, eller borde ha märkt felet. För att reklamera din vara ta kontakt med vår kundtjänst, ring 020-23 20 20 eller maila kundservice@lensway.se.

Garantivillkor

  • Nöjdhetsgarantin för optiska glasögon och solglasögon med styrka kan inte åberopas om du inte skickar tillbaka glasögonen tillsammans med alla tillbehör såsom fodral samt eventuella certifikat och äkthetsintyg.
  • Nöjdhetsgarantin för optiska glasögon och solglasögon med styrka kan inte åberopas om de gått sönder p.g.a. vanvård, oaktsamhet eller olyckshändelse samt om du ej följt våra skötselanvisningar. Läs om våra skötselanvisningar här »
  • Produktgarantin kan inte åberopas om produkten gått sönder till följd av vanvård, oaktsamhet eller olyckshändelse samt om du ej följt våra skötselanvisningar. I det fall du får en ny produkt, skall denna vara prismässigt likvärdig.

Hjärtligt välkommen till www.lensway.se.
Och finns det något vi kan göra för dig, tveka inte att höra av dig!

Martin Greve

Martin Greve

Redaktör LensWay

Önskar att han själv myntat det odödliga citatet "The future's so bright I gotta wear shades". Drömmer om guldglittrande 70-talsbågar på nätterna och skriver om optik, mode och ögonhälsa på dagarna.

  Tillbaka till magazine