Glasögonspecial 2016 – se alla nyheter

Äntligen kan vi lätta på hemlighetsmakeriet och berätta om alla nya glasögon och varumärken i vårt sortiment. Ta chansen och bli först med att se höstens krispigaste nyheter.

Under hösten 2016 kommer du få bekanta dig med en rad nya premiummärken i LensWays glasögonsortiment. Eller vad sägs om designvirtuoser som Tom FordPolo Ralph LaurenPersolLacoste och Marshall.

Men det kommer även dyka upp en mängd nya glasögonmodeller från bland andra Ray-BanCarreraBoss OrangeNikeMichael KorsTommy Hilfiger och Emporio Armani.

Efter långa förhandlingar med våra leverantörer, ett flertal besök på olika mässor och genom att lyssna noga på vad våra kunder vill ha har vi bestämt oss för att förstärka utbudet rejält.

För att ge dig en känsla om vad hösten 2016 har att erbjuda visar vi här ett axplock av våra nyheter.

Emporio Armani

De nya glasögonen från Emporio Armani är det självklara valet för dig som tänker business. Bågarna har fått en maskulin design vilket ligget helt i linje med varumärkets målgrupp. Inga direkta överraskningar, mycket svart och grått samtidigt som den minimalistiska designen imponerar och känns väl genomtänkt.

Boss Orange

En annan intressant aktör är Boss Orange, här erbjuds en klassisk design som mixas med en hel del intressanta färgval. Höstens kollektion är av unisexmodell och riktar sig därför till både män och kvinnor.

Carrera

Carrera tillverkar inte bara solglasögon, tvärtom, under samma varumärke finner vi även en fin uppsättning högkvalitativa glasögon. I deras senaste kollektion ryms ett smart urval av unisexbågar, de flesta av klassiskt snitt och i klart passande hösttoner.

Michael Kors

Michael Kors har den här hösten främst siktat in sig på kvinnor i åldern 25-50 år. Med andra ord är det mode i fokus vilket passar utmärkt då många av Michael Kors konsumenter har ett starkt modeintresse. Även om vi finner en del unisexmodeller är det främst en femininare ton som dominerar vinterkollektionens utbud.

Ray-Ban

Ray-Ban erbjuder en urban kollektion med hög modegrad. Precis som vanligt är designen världsledande och materialvalen exceptionella. Här blandas bland annat acetat med olika metaller på ett föredömligt vis. Efter att du sett de här bågarna så förstår du säkert vad vi menar när vi säger att Ray-Ban har något stort på gång.

Nike

 

Inte helt oväntat är det Nike som fyller tomrummet för alla glasögonbärare med funktion i fokus. Designen är avskalad och diskret. Här används lättviktsmaterial, finmejslade detaljer och en svårslagen finish på samtliga rektangulära bågar. Att Nike dessutom erbjuder en hög komfortkänsla, ja det är sen gammalt.

Tommy Hilfiger

Tvärtemot våra egna förhandstips så är det Tommy Hilfiger som tar ut svängarna mest bland våra höstnyheter.

I deras kollektion får såväl färg, form och läckra detaljer plats i den moderna designen. Vi fullständigt jublar över resultatet. Kanske är det rent av Tommy Hilfiger som från och med nu erövrat tronen och dikterar framtidens glasögonmode?

Pssst! Glöm inte att följa oss på Facebook och Instagram för mer spännande nyheter, bilder, erbjudanden och inspiration.

Martin Greve

Martin Greve

Redaktör LensWay

Önskar att han själv myntat det odödliga citatet "The future's so bright I gotta wear shades". Drömmer om guldglittrande 70-talsbågar på nätterna och skriver om optik, mode och ögonhälsa på dagarna.

  Tillbaka till magazine